Het plan van aanpak bij re-integratie
Het Plan van aanpak bij re-integratie beschrijft nauwkeurig welke activiteiten werkgever en werknemer zullen ondernemen, om de zieke werknemer terug te laten keren in het werk.
Vragen? Neem contact met ons op 020 – 515 95 15
Welkom terug!
Wachtwoord vergeten?
Log in
Het Plan van aanpak bij re-integratie beschrijft nauwkeurig welke activiteiten werkgever en werknemer zullen ondernemen, om de zieke werknemer terug te laten keren in het werk.
Een actief verzuimbeleid draagt bij aan de gezondheid en veiligheid van de werknemers. Door zorg te besteden aan het verzuimbeleid kun je bovendien de kosten die verbonden kunnen zijn aan verzuim voorkomen en terugdringen.
Tijdens de eerste twee ziektejaren van een werknemer ben je als werkgever niet alleen verplicht om het loon door te betalen, maar heb je ook verschillende re-integratieverplichtingen. Wat gebeurt er met die verplichtingen na twee jaar ziekte?
Werkgevers hebben de mogelijkheid om zogenoemde ‘wachtdagen’ in de individuele arbeidsovereenkomst of in een personeelshandboek vast te leggen. Maar is dat nog van deze tijd?
Iedere week beantwoordt XpertHR redacteur Edith van Schie een HR-vraag uit de praktijk in De Financiële Telegraaf. Vandaag: Mag ik de mailbox van mijn zieke werknemer checken?
Iedere week beantwoordt XpertHR redacteur Edith van Schie een HR-vraag uit de praktijk in De Financiële Telegraaf. Vandaag: kan ik een zieke werknemer ontslaan die arbeidsongeschikt is verklaard wegens rugklachten, maar druk blijkt te klussen?
Iedere week beantwoordt XpertHR redacteur Edith van Schie een HR-vraag uit de praktijk in De Financiële Telegraaf. Vandaag: hoe zit het arbeidsrechtelijk als medewerkers in januari niet komen werken omdat ze tijdens de jaarwisseling zijn opgepakt?
Iedere week beantwoordt XpertHR redacteur Edith van Schie een HR-vraag uit de praktijk in De Financiële Telegraaf. Vandaag een vraag over verzuim. Wat als een zieke werknemer passend werk weigert?
Iedere week beantwoordt XpertHR redacteur Edith van Schie een HR-vraag uit de praktijk in De Financiële Telegraaf. Dit keer een corona-gerelateerde vraag over werknemers die besmet bleken na het bezoeken van een illegaal feest.
Hoe komt het dat het merendeel van de werknemers de afgelopen periode als stressvol heeft ervaren? En wat kan HR doen om een eventuele thuiswerkburn-out bij medewerkers te voorkomen?